• Rok szkolny 2018/2019

• Tydzień Sportu

Ostatni tydzień (27-31.05.2019r.) w naszej szkole był wyjątkowy. Gdy tylko pogoda dopisywała, uczniowie spędzali aktywnie czas na dworze. Odbywały się rozmaite zabawy, gry, konkurencje sportowe, testy - sprawiające uczniom wiele radości. Tydzień sportu, był również tygodniem podsumowującym akcję „Rowerowy maj”. (MNJ)

Festyn Rodzinny – „Dąbrowa Górnicza mówi nie uzależnieniom”

24 maja na placu przed szkołą odbył się Festyn Rodzinny „Dąbrowa Górnicza mówi nie uzależnieniom”. Pierwszym punktem występów było przedstawienie pt.: Rzepka", przygotowane przez uczniów klasy II i IV. Następnie na scenę wbiegły odbyły się występy przedszkolaków i uczniów naszej szkoły które zaprezentowały się podczas kilku tańców. Po części artystycznej mogliśmy wziąć udział  w Wielkiej Bitwie Morskiej czyli Pikniku z Szalonymi Piratami, którzy przygotowali dla nas wiele zabaw oraz konkurencji.  Jednym z punktów naszej imprezy była nauka pierwszej pomocy, która też cieszyła się wielkim zainteresowaniem. Na dzieci czekały także atrakcje na dmuchanym zamku oraz malowanie twarzy. Można było także zakupić na kiermaszu kwiaty. Cieszymy się, że w tym dniu dopisała nam wspaniała pogoda co przyczyniło się do wspaniałej zabawy oraz mile spędzonego czasu. (IB)

Wycieczka do Ojcowa

Dnia 17maja 2019r. klasy 4, 5 oraz 6 pod opieką wychowawców wybrały się na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Na miejscu czekała na nas Pani przewodnik, która bardzo ciekawie opowiadała o miejscach, w których się znajdowaliśmy. Najpierw udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczego, w którym oglądnęliśmy film 3D dotyczący Ojcowskiego Parku Narodowego. Następnie zwiedziliśmy zamek w Pieskowej Skale oraz zobaczyliśmy Maczugę Herkulesa. Następnie obejrzeliśmy ruiny zamku Ojców oraz Kaplicę na wodzie. Na zakończenie udaliśmy się do Jaskini Łokietka. Na sam koniec wycieczki udaliśmy się do Ogrodzienca, gdzie zwiedzaliśmy ruiny zamku. Pogoda nam dopisała, humory także. Wszyscy uczestnicy zgodnie stwierdzili, że wycieczka bardzo im się podobała. (AG)

Warsztaty pszczelarskie „Fascynujący świat mrówek”

16 maja uczniowie naszej szkoły brali udział w drugim spotkaniu z przedstawicielami z Pasieki "Boża Iskierka". Tym razem celem spotkania było poznanie świata mrówek. Uczniowie zajrzeli od środka do mrowiska. Poznały z jakich pomieszczeń składa się mrowisko, kto go zamieszkuje oraz która z mrówek jest najważniejsza. Przedszkolaki dzięki specjalnym okularom doświadczyły jak widzą mrówki. Dowiedziały się także dlaczego te małe pożyteczne owady są tak istotnym elementem naszego ekosystemu. Dzięki warsztatom dzieci doszły do wniosku, że świat mrówek jest naprawdę fascynujący. (IB)

Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

13 maja klasa 8 wybrała się na trzydniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Była to wspaniała okazja na odpoczynek po ciężkich przeprawach związanych z egzaminami oraz ostatnia okazja na wspólne spędzenie czasu przed zakończeniem ostatniej klasy. (MNJ)

Przedstawiciele ze Schroniska w Sosnowcu

8 maja w naszej szkole gościliśmy małych przyjaciół. Schronisko, dla którego zbieraliśmy w grudniu karmę, przygotowało lekcję pokazową dla naszych dzieci. Uczniowie mieli okazję poznać podopiecznych sosnowieckiego schroniska i posłuchać o pracy wolontariuszy. (MNJ)

Uchwalenie Konstytucji 3 Maja

30 kwietnia w naszej szkole odbył się apel z okazji Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uczniowie klasy VIII przybliżyli znaczenie tego wydarzenia w historii naszej Ojczyzny. Przypomnieli tło historyczne wydarzeń z 3 maja 1791 roku a także wyjaśnili, dlaczego jest to tak ważny dzień dla Polski. (IB)

Teatrzyk kukiełkowy

29 kwietnia do naszej szkoły przyjechali prawdziwi aktorzy, którzy zaprezentowali uczniom bajkę pt. "Gajowy Chrobotek". Uczniowie klasy I i II z uwagą śledziły losy bohaterów. Mieli okazję także do czynnego włączenia się w przedstawienie.  Wspólnie z aktorami występowały na scenie np. sadząc las. Celem przedstawienia było ukazać uczniom, że nie należy niszczyć przyrody i być przyjacielem każdego, nawet złego leśniczego. Na zakończenie przedstawienia dzieci podziękowały gromkimi brawami aktorom oraz wykonaliśmy wspólne pamiątkowe zdjęcie. (IB)

Spotkanie ze specjalistą do spraw reklamy

5 kwietnia klasa ósma miała okazje spotkać się ze specjalista do spraw reklamy. Była to świetna okazja na rozmowę dotycząca pracy w wymarzonym zawodzie. Uczniowie stoją teraz przed wyborem nowej szkoły i kwalifikacji, taka lekcja dała im możliwość zgłębienia wszystkich aspektów w tym zawodzie. Zaproszony gość z chęcią udzielał odpowiedzi na pytania uczniów i podzielił się swoją wiedzą. (MNJ)

Wycieczka do Teatru Ateneum

28 marca uczniowie klasy I i II wyjechały na wycieczkę do Teatru Ateneum w Katowicach. Celem wyjazdu było obejrzenie spektaklu pt. "Calineczka" w wykonaniu profesjonalnych aktorów, rozbudzanie zainteresowań teatrem oraz uczenia się kultury odbioru sztuki. Ogromne wrażenie zrobiła na dzieciach duża scena, fotele teatralne, oraz przepiękna scenografia. Uczniowie z wielkim zaciekawieniem śledziły opowieść o małej dziewczynce, którą była Calineczka. (IB)

Wyjazd klasy VIII do Muzeum w Auschwitz - Birkenau

25 marca klasa 8 odwiedziła Muzeum w Auschwitz - Birkenau. Były Niemiecki Nazistowski Obóz Koncentracyjny i Zagłady wywarł ogromne wrażenie na naszych uczniach. Lekcja historii w Miejscu Pamięci, pomogła znaleźć odpowiedzi na ważne pytania oraz skłoniła do refleksji. (MNJ)

Powitanie Wiosny

Gdy Słońce wchodzi w znak Barana oznacza to, że rozpoczyna się wiosna. Astronomiczna wiosna przyszła 20 marca. Kalendarzowy pierwszy dzień wiosny przypada dzień później. Wszyscy z wielkim upragnieniem czekamy na tą radosną porę roku. Dlatego 21 marca w szkole obchodziliśmy właśnie ten dzień. Uczniowie klas II i IV pięknie przebrani w stroje przygotowali przedstawienie pt. „Rzepka”.  Uczniowie klasy VIII, zaprezentowali się śpiewając piosenki o tematyce wiosennej.  (IB)

Warsztaty pszczelarskie „Fascynujący świat pszczół”

13 marca  do naszej szkoły przybył pszczelarz, który przeprowadził dla nas warsztaty pszczelarskie. Podczas godzinnych zajęć przy pięknej dekoracji dosłownie zajrzeliśmy do wnętrza ula. Poznaliśmy strój pszczelarza, narzędzia pszczelarskie, próbowaliśmy pszczelego pyłku i miodu. Mogliśmy obejrzeć z bliska plaster wosku, a następnie własnoręcznie wykonać z niego świece. Najważniejszym elementem warsztatów było zajrzenie do szklanego ula, który zamieszkały był przez pszczelą rodzinę. Na zakończenie oprócz wykonanej świecy uczniowie otrzymali książkę o pszczołach oraz specjalny nożyk do miodu. Dziękujemy przedstawicielowi z pasieki "Boża Iskierka", który odwiedził naszą placówkę i wprowadził nas w fascynujący świat pszczół. (IB)

Dzień Kobiet

8 marca w naszej szkole odbyły się obchody z okazji Dnia Kobiet. Samorząd uczniowski przygotował apel na tę okazję oraz konkurs z nagrodami. Wybrano najsympatyczniejsza dziewczynę w szkole oraz nagrodzono wszystkich przebranych. (MNJ)

Zbiórka dla poszkodowanych w pożarze

Nasi uczniowie po raz kolejny udowodnili, że mają otwarte serca. W szkole przeprowadziliśmy szybką zbiórkę dla rodziny poszkodowanej w pożarze. Udało się nam zebrać odzież, pościele, środki czystości, sprzęt AGD i RTV, a nasze dzieci z chęcią podzieliły się swoimi ulubionymi zabawkami i książkami. Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie. (MNJ)

Apel "Bezpieczne ferie zimowe"

8 lutego uczniowie klasy 4 oraz 8 przygotowali apel dotyczący bezpieczeństwa podczas ferii. Wszyscy z uwagą przysłuchiwali się anegdotom opowiadanym przez starszych ucziów, wysłuchali dobrych rad i poznali zasady zdrowego oraz bezpiecznego spędzania ferii zimowych. Na koniec ostatniego dnia szkolnego w tym półroczu, nasi uczniowie przeprowadzili międzyklasowe rozgrywki w siatkówkę. (MNJ)

7 lutego w całej szkole można było poczuć miłosną atmosferę. Wtedy właśnie obchodziliśmy dzień Świętego Walentego. Samorząd Uczniowski przygotował skrzynkę, do której przez kilka dni trafiały cudowne i kolorowe liściki. Uczniowie przystroili swoje klasy i z wielką chęcią przygotowywali walentynki dla swoich kolegów i koleżanek. Nauczyciele oraz cały personel szkolny również został obdarowany przez uczniów. (MNJ)

Akcja "Pusta miska dla schroniska

Pod koniec ubiegłego roku nasza szkoła przyłączyła się do akcji „Pusta miska dla schroniska”. Udało nam się zebrać ponad 100 kilogramów karmy, tysiące nakrętek, koce oraz zabawki dla zwierzaków ze schroniska w Sosnowcu. W imieniu Samorządu Uczniowskiego oraz małych podopiecznych schroniska, chcemy serdecznie podziękować wszystkim, którzy tak chętnie zaangażowali się w tę akcję i z radością nieśli pomoc czworonożnym przyjaciołom.  (MNJ)

"Jasełka i Wspólne Kolędowanie"

Wszyscy wiedzą, że Święta Bożego Narodzenia są jednym z najpiękniejszym  i najradośniejszym czasem w roku. Tradycyjnie już jest to czas w naszej szkole, gdzie dzieci wystawiają Jasełka, które w tym roku odbyły się 18 grudnia. Na to nasze spotkanie przybyło wielu gości, aby wspólnie cieszyć się tym magicznym czasem. W tym dniu na scenie mogliśmy spotkać Najświętszą Rodzinę, pasterzy, anioły, króli. Mali aktorzy z wielkim zaangażowaniem recytowali wiersze i śpiewali kolędy i pastorałki. Ciepła atmosfera udzieliła się wszystkim obecnym, co można było zaobserwować w czasie śpiewania kolęd. Po wspaniałych występach można było zakupić wspaniałe ozdoby świąteczne: bombki, stroiki, oraz pierniczki przygotowane przez rodziców oraz dzieci. (IB)

"Ze Sznupkiem bezpieczni w drodze"

Dnia 18 grudnia 2018r. uczniowie klasy I i II oraz przedszkolaki, wzięli udział w Rekordzie Polski "Ze Sznupkiem bezpieczni w drodze". Celem akcji było zwiększenie poziomu wiedzy dotyczącej podstawowych zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym wśród dzieci. (ASz)

"Mikołaj"

6 grudnia to magiczny dzień. W tym dniu wszystkie grzeczne dzieci odwiedza niezwykły Gość. 5 grudnia do naszej szkoły zawitał Mikołaj w towarzystwie renifera oraz elfa, który sprawił, że ten dzień był bardzo wyjątkowy, pełen życzliwości oraz uśmiechu. Dziękujemy Ci Mikołaju, że pamiętałeś o nas i zapraszamy za rok w nasze szkolne progi. (IB)

Wycieczka do Parku Trampolin

Z okazji Dnia Świętego Mikołaja klasa ósma wybrała się do sosnowieckiego Centrum Rozrywki na wycieczkę niespodziankę. Park trampolin wywarł na nas niesamowite wrażenie. Najpierw ćwiczyliśmy pod okiem trenera, który poprowadził rozgrzewkę i pokazał nam możliwości naszego ciała. Następnie zagraliśmy w zbijanego i każdy miał możliwość wypróbowania wszystkich dostępnych atrakcji. Uczniowie byli zachwyceni i bawili się fantastycznie. Na pewno jeszcze tam skoczymy:) (MNJ)

29 listopada 2018 roku na terenie naszej szkoły Samorząd Uczniowski zorganizował dyskotekę  andrzejkową. Mieliśmy przyjemność gościć na niej wróżki, czarodziejki i prawdziwych magów. Każdy uczestnik mógł wywróżyć sobie swoją przyszłość, poznać imię przyszłego męża lub żony, a także zatańczyć z klasową wybranką. Wszystkim towarzyszyły niezwykłe emocje, a zabawom nie było końca. (MNJ)

„Akademia Bezpiecznego Internetu”

28 listopada w naszej szkole w ramach programu „Akademia Bezpiecznego Internetu” odbyły się zajęcia w klasach IV- VIII. Uczniowie naszej szkoły brali udział w prelekcji dotyczącej bezpieczeństwa w Internecie. Mieli również możliwość przypomnienia sobie, jakie zagrożenia niesie ze sobą korzystanie z nowoczesnych technologii i nauczyły się jak można ich unikać. Uczniowie obejrzeli film dotyczący tego zagadnienia. Na zakończenie rozwiązywali zadania i łamigłówki związane z bezpieczeństwem w sieci

Prawa i obowiązki ucznia

28 listopada Samorząd Uczniowski przygotował apel o prawach i obowiązkach ucznia. Był to dobry moment na przypomnienie wszystkim uczniom zasad poprawnego zachowania. Uczniowie z uwagą słuchali wierszy o tolerancji i poszanowaniu godności. (MNJ)

Dzień Pluszowego Misia

Dnia 23 listopada w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Trudno sobie wyobrazić dzisiaj dom bez pluszowego misia. Służą nam one do zabawy, przytulania, znają nasze największe tajemnice. Dlaczego nie przenieść tego świata, chociaż na chwilę do szkoły?

Nasi uczniowie na piątkowych zajęciach podróżowali po krainie wyobraźni i dzieciństwa. Na każdej lekcji towarzyszyły nam mniejsze, a także ogromne pluszaki, które z trudem mieściły się w naszych szkolnych ławkach. Ze względu na wizytę misiów, piesków, kotków i jednorożców na lekcjach, ustanowiliśmy piątek dniem wolnym od pytania. (MNJ)

Bajka profilaktyczna

Dnia 23 listopada w  naszej szkole gościliśmy teatr.  Bajka przedstawiona przez aktorów to  bajka profilaktyczna. Historia dotyczyła walki pomiędzy dobrem i złem. Uczniowie chętnie brali udział w rozmowie i zabawach prowadzonych przez występujących na naszej małej scenie. Wszyscy z ogromnym zaangażowaniem odpowiadali na pytania zadane przez aktorów i pomagali królewnie w odczarowaniu chorej matki. Dzięki tej bajce nauczyliśmy się, że pomimo napotykanych trudności, dobro zawsze zwycięża, a zło ponosi konsekwencje swoich czynów. Mali widzowie byli zachwyceni lekcją i nagrodzili gromkimi brawami przyjezdnych aktorów. (MNJ)

Uroczysta akademia z okazji 100 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę.

9 listopada 2018r.  w naszej szkole w godzinach porannych odbyła się uroczysta akademia z okazji 100 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Po części artystycznej zostały ogłoszone wyniki czterech konkursów organizowanych przez naszą szkoł w ramach projektu „Dąbrowa dla Niepodległej”. Zwycięzcy konkursów otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody zorganizowane przez Radę Rodziców Szkoły.

Przed godziną 11.00 uczniowie oraz przedszkolaki przygotowywały się do akcji „Rekord dla Niepodległej”.  Celem było utworzenie flagi Polski oraz odśpiewanie 4 zwrotkowego „Mazurka Dąbrowskiego” o godz. 11.11. Wieczorem odbyła się wieczornica środowiskowa „Droga do wolności”na pamiątkę 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. W uroczystości uczestniczyli zaproszeni goście, rodzice, dziadkowie oraz społeczność lokalna: przedstawiciele Rady Osiedla, Ochotniczej Straży Pożarnej, Koło Gospodyń. Spotkanie to przede wszystkim miało  przypomnieć tamte ciężkie czasy, ale także wzbudzić w nas refleksje. Była to wspaniała lekcja patriotyzmu i historii, pamięć o tych wszystkich, dzięki którym żyjemy dzisiaj w wolnej Polsce.

Konkurs muzyczny pt.: „Pieśni patriotyczne”

Dnia 9 listopada 2018r. w naszej szkole odbył się konkurs muzyczny pt.: „Pieśni patriotyczne”.

Celem konkursu było rozwijanie zainteresowań młodego pokolenia Polaków pieśnią patriotyczną i żołnierską, poszerzenie edukacji patriotycznej o prezentację działań o charakterze artystycznym, upowszechnianie historii naszego kraju poprzez piosenkę oraz stworzenie uczniom możliwości zdrowego współzawodnictwa.

Do konkursu przystąpili uczniowie klas IV- VIII. Konkurs był wyrazem artystycznej wrażliwości uczniów, ich umiejętności muzycznych oraz dobrą lekcją patriotyzmu.

X

Konkurs historyczny „Droga do wolności”

31 Października w naszej szkole  odbył się konkurs historyczny „Droga do wolności”, w którym licznie uczestniczyli  uczniowie klas VI i VIII. Celem organizowanego konkursu było upamiętnienie stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości, kreowanie tzw. myślenia historycznego, popularyzacja wśród uczniów wiedzy historycznej oraz kształtowanie wśród młodzieży pozytywnych postaw wobec przeszłości i tradycji naszego narodu. Organizacja tego typu konkursu to nie tylko doskonały sposób  promowania uczniów szczególnie uzdolnionych, chcących się wykazać wiedzą na temat historii Polski, to stworzenie również tym uczniom możliwości rywalizacji w interesującej ich dziedzinie, ale przede wszystkim okazja  rozwijania zainteresowań i umiejętności historycznych, kształtowania postaw obywatelskich.

Konkurs plastyczny pt.: „Polskie symbole narodowe"

30 października 2018r. w naszej szkole odbył się konkurs plastyczny pt.: „Polskie symbole narodowe”.  W konkursie wzięli udział uczniowie klasy  I i II.

Celem konkursu było uczczenie stulecia odzyskania niepodległości przez Polskę oraz kształtowanie postaw patriotycznych i wrażliwości artystycznej. Młodzi artyści wykazali się dużą wrażliwością. Wszystkie prace konkursowe wzięły udział w wystawie szkolnej.

Konkurs plastyczny pt.:„Walka  Józefa Piłsudskiego o wolność”

23 października 2018r. w naszej szkole odbył się konkurs plastyczny pt.:„Walka  Józefa Piłsudskiego o wolność”.  W konkursie wzięli udział uczniowie klasy  IV, V i VI. Celem konkursu było uczczenie stulecia odzyskania niepodległości przez Polskę oraz kształtowanie postaw patriotycznych i wrażliwości artystycznej. Technika wykonanych prac była dowolna z możliwością wykorzystania rożnych materiałów. Temat konkursu wymagał od uczestników zapoznania się z historią Polski, walką i cierpieniem, które doprowadziło do suwerenności państwa.

Dyskoteka szkolna

26 października samorząd uczniowski zorganizował pierwszą w tym roku szkolnym dyskotekę. Tematem przewodnim naszej zabawy były bajki i baśnie. Każdy z uczestników brał udział w konkursie na najciekawsze bajeczne przebranie i każdy z nich został słodko nagrodzony. Wszystkim uczniom spodobały się baśniowe klimaty, cała sala gimnastyczna była roztańczona i rozśpiewana. (MNJ)

Sprzątanie Świata 2018

27 września 2018 uczniowie i przedszkolaki naszej szkoły uczestniczyli w ajwiększej w Polsce ekologicznej akcji „Sprzątanie Świata”. W tym roku pod hasłem „Akcja- segregacja! 2 x więcej, 2 x czyściej” sprzątaliśmy teren wokół szkoły, a potem segregowaliśmy zebrane odpady do odpowiednich worków. Była to wspaniała lekcja poszanowania środowiska. Idea sprzątania świata ma również  na celu pokazać uczniom, że rozwiązaniem problemu zaśmieconego środowiska nie jest tylko coroczna zbiórka śmieci, lecz głównie zmiana nawyków w codziennym życiu. (AĆ)

Wyjazd do kina - klasa VIII

20 września klasa VIII wybrała się na ekranizację lektury "Dywizjon 303" do kina Helios w Dąbrowie Górnniczej. Był to wstęp do cyklu spotkań z bohaterami walczącymi o wolną Polską. Po seansie i dniu pełnym wrażeń cała grupa udała się na zasłużoną pizzę. (MNJ)

Spotkanie z policjantami

20 września 2018r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z policjantami. Tematem spotkania było bezpieczeństwo dzieci w drodze do i ze szkoły. Policjanci omówili zasady poruszania się po ulicy, chodniku i na pasach. Zwrócili uwagę na niebezpieczeństwa jakie mogą czychać na dzieci w kontaktach z obcymi. Dzieci czynnie uczestniczyły w spotkaniu dzieląc się swoimi doswiadczeniami i zadając pytania. (ASz)